Helbredet sagde stop: CS Maskiner i Aars går tilbage til start

Af Ture Damtoft, Onsdag, 29/05/2024 09:30

AARS: CS Maskiner i Aars vil tilbage til det oprindelige og samtidig introducere noget helt nyt.

Et pit stop for robotplæneklippere, hvor hr. eller fru Jensen kan få en kop kaffe eller klare lidt indkøb, mens CS Maskiner får deres robotplæneklipper til at fungere igen.

Det er planerne, som Carsten Slotsdal vil realisere indenfor den næste måneds tid.

Dermed bliver det slut med andre maskiner som buskryddere, motorsave og større plæneklippere. Fra nu af vil han tilbage til det oprindelige, da han åbnede sin virksomhed for fire år siden med salg, opsætning og service af Solo robotplæneklippere.

- Jeg vil lave et arbejdsbord i min butik, hvor jeg har alle de nødvendige reservedele, og så man kan komme med sin robotplæneklipper og få den lavet på 20 til 30 minutter. Og kan jeg ikke klare det på den tid, låner de en anden plæneklipper med det samme program, indtil jeg har deres egen klar igen. I en nøddeskal er det konceptet. Jeg tager på kundebesøg om formiddagen, og om eftermiddagen holder jeg så åbent for service i tre timer, så jeg kan yde mine kunder den service, som jeg altid har haft ambitioner om og bestræbt mig på, siger Carsten Slotsdal.

Serviceniveauet har på det seneste ikke været der, hvor han vil have det.

Heller ikke helbredet, og det er den direkte årsag til beslutningen.

Finder en god løsning

Forretningen har haft vokseværk, og fra robotplæneklippere blev der løbende udvidet med havemaskiner og havetraktorer.

Kundekredsen blev større og større, og opkald om service flere og flere.

Til sidst voksede det Carsten Slotsdal lidt over hovedet.

- Jeg har ikke kunne levere den service, som jeg fra dag et, sagde jeg ville. Jeg begyndte at få dårlig samvittighed over ventetiden for kunderne, og jeg begyndte at blive stresset, siger Carsten Slotsdal.

Han kunne mærke, det gradvist blev værre, og for to uger siden sagde kroppen stop.

- Jeg blev indlagt akut med ambulance. Mit hjerte slog alt for hurtigt, og blodtrykket var alt for højt. Tidligere har jeg haft tre hjerteanfald, så det har egentlig været nemt at tage beslutning om, at skære ind til benet i min forretning. På den måde får jeg tid til at give kunderne den rigtige service, siger Carsten Slotsdal.

Hele lageret af maskiner bliver solgt, og de første har allerede fået et pænt nej, når de har villet have lavet service på andet end robotplæneklippere.- Dem, som jeg har solgt til, er lidt noget andet. Der må vi finde en god løsning, men indenfor den næste måneds tid regner jeg med at kunne sige nej til dem også. Jeg holder rigtig meget af mit arbejde, men jeg er nødt til at tænke på mit helbred, så jeg både kan drive en god forretning, være der for min familie og have tid til min båd, som er mit helle. Beslutningen om at holde mig til robotplæneklippere er god for alle. Jeg har allerede fået det bedre, ikke mindst fordi jeg igen kan give personlig, hurtig og effektiv service til kunderne, som har været det vigtigste mål siden dag et, siger Carsten Slotsdal.

 

Ordet er dit
CAPTCHA
Vi har brug for din hjælp til at forhindre spam, det eneste du skal gøre er at sætte flueben ved "Jeg er ikke en robot"