Ovesen Biler går efter hattrick

Mandag, 29/03/2010 15:35

KONGERSLEV: Ovesen Bilers værksted i Kongerslev blev i mandags for andet år i træk udnævnt til det bedste Toyota værksted i Danmark. Indehaver Niels Ovesen, glæder sig over hæderen, og roser sine ansatte. Havde det ikke været for de mange gode og loyale ansatte i virksomheden, havde det ikke kunnet lade sig gøre, udtaler han. De fleste ansatte har været i virksomheden i mange år og flere er udlært fra værkstedet, siger Ovesen. Personalet glæder sig også over det store klap på skulderen og går nu efter tre på stribe, et hattrick.
Prisen blev overrakt af Jørgen Eg Andersen og Jan Bjørck fra Toyota Danmark.  De havde taget turen til Kongerslev for personligt at overrække et flot diplom, som bevis på hæderen. Alle kunder på Toyotas værksteder har udfyldt spørgeskemaer, og det er på den baggrund at værkstedet i Kongerslev har vist sig alle andre danske værksteder overlegent, og så endda to år i træk. Det viser, at kunderne er særdeles tilfredse, siger Jan Bjørck. Værkstedet og Toyota Danmark har i over 52 år sat kunderne i centrum, og det lønner sig, udtaler han. Arbejdet med at sætte kunden i centrum er en del af Toyotas service system, kaldet TSM.
Visionen med TSM er at garantere, at samtlige Toyota reparatører i alle lande yder hver enkelt Toyota-kunde et meget højt serviceniveau og sætter kunden i fokus.
Jørgen Eg Andersen udtaler: ”TSM har givet os en kærkommen lejlighed til at gennemgå og kvalitetssikre vores processer og arbejdsgange. Toyotas kerneværdier, The Toyota Way, betyder at alle vores medarbejdere tager ansvar for, at vi løbende forbedrer os med det mål at give kunderne her hos Ovesen Biler den absolut bedste oplevelse, når de besøger vores værksteder”.
TSM-certificeringen betyder, at man som kunde hos Ovesen Biler er garanteret høj kvalitet på al udført service, hurtigt reparations- og leveringsservice og meget velkvalificeret og servicemindet personale, som er lydhør og opmærksom på kundens ønsker og behov, siger Eg Andersen.
TSM-programmet er et omfattende paneuropæisk udviklingsprogram, hvor målet er en løbende forbedring af netværket af autoriserede Toyota-reparatører i hele Europa. Hvor der tidligere har været fokus på optimering af drift og arbejdsgange på værksted og reservedelslager, har det nye program fokus på kundens oplevelse, når bilen skal på værksted.  
Grundlaget for TSM-programmet er Toyotas produktionssystem (TPS), der er kendt for at være verdens bedst optimerede fremstillingsproces. Toyota overførte TPS-principperne til værkested og reservedelslager ved at udvikle TSM, for derved at sikre værkstedskunderne en tilsvarende leveringssikkerhed, hurtig reparations- og vedligeholdelsesservice samt en ensartet, høj kvalitet.
Udover procedurerne, der oprindeligt var rettet mod produktionen, har man tilføjet kundeorienterede processer samt Toyotas kerneværdier, også kendt som the Toyota Way. Samlet er disse tre elementer blevet til TSM-programmet, udtaler Jørgen Eg Andersen.
Det bliver nu spændende at se om Ovesen Biler yder 112 % det næste år, og dermed kan sikre sig det ønskede hattrick.

Ordet er dit
CAPTCHA
Vi har brug for din hjælp til at forhindre spam, det eneste du skal gøre er at sætte flueben ved "Jeg er ikke en robot"