Kvickly i Aars lytter til kritik og vil støtte lokalt

Af Torsten Hansen, Onsdag, 10/02/2021 10:00

Ekstra overskud gives til markedsføring af andre butikker

AARS: Kritikken over, at visse supermarkeder og hypermarkeder må sælge tøj, isenkram og andre non-food varer, mens specialforretninger er tvunget til at holde lukket, er begyndt at tage til.

Nu har Kvickly-kæden på landsplan valgt at tage sagen i egen hånd.

- Vi går ind for sund konkurrence, men lige nu kan vi sælge varer, som vores naboer ikke kan, og det ønsker vi ikke at spinde guld på. Derfor har vi besluttet at donere det, vi tjener mere, end vi ellers ville have gjort på vores non-food varer (ikke dagligvarer), til aktiviteter, der kan give liv og omsætning til de lokale butikker, når vi igen må mødes, siger varehuschef Lars Kristensen, Kvickly Aars.

- Vi vil sammen med den lokale handelsstand fordele pengene, så de gør bedst nytte lokalt, f. eks. til annoncering eller lokale aktiviteter.

Initiativet gælder fra 1. januar 2021 og fortsætter indtil de mindre detailhandlere får lov til at åbne igen. I første omgang opgør vi beløbet pr. 1. marts, uddyber Lars Kristensen.

Han har endnu kun haft indledende samtaler med enkelte fra handelsstandsforeningen i Aars, så der er ikke taget stilling til, hvad pengene skal bruges til.

- Jeg forestiller mig, at der kan blive tale om at støtte med markedsføring af de ramte butikker, for at promovere dem og skubbe tingene i gang igen, fortsætter Lars Kristensen.

I varehuschefens optik kan der være tale om markedsføring på nettet og i lokalaviserne, men andre muligheder kan også komme på tale.

Kvickly på landsplan har besluttet, at det er det ekstra overskud fra tekstil-, bolig-, gastronomi- og elektroniksalget det handler om.

- Vi kan styre salget ud fra stregkoderne, forklarer Lars Kristensen.

Ordet er dit
CAPTCHA
Vi har brug for din hjælp til at forhindre spam, det eneste du skal gøre er at sætte flueben ved "Jeg er ikke en robot"