Klima Rebild i SuperBrugsen Støvring

Onsdag, 02/03/2016 08:42

STØVRING: Ideen til klimakampagnen opstod oprindeligt i Kommunens Grønne Råd.  Målet med kampagnen er at skærpe opmærksomheden på hvordan man især kan bidrage til afhjælpe de dystre perspektiver for fremtiden som klimaforandringerne kan medføre. Hver danskers årlige personlige CO2-udledning er ca. 6 tons. Din personlige CO2-udledning består af din andel af husholdningens energiforbrug, persontransport og vareforbrug. Som privatperson og forbruger har vi alle på disse områder mulighed for at nedbringe klimabelastningen.
- SuperBrugsen deltager med tre aktiviteter. I butikken sætter vi fokus på vores personlige CO2-udledning ved madlavning. Vi udstiller klimavenlige varer i butikken. Fredag eftermiddag og lørdag formiddag i de to kampagneuger kan du få en klimasnak med medlemmer af butiksbestyrelsen, fortæller brugsuddeler Jesper Buus Bové-
- SuperBrugsen følger også en børnefamilies forsøg på at spise mere klimavenligt. Familiens erfaringer offentliggøres efter kampagneugerne.
Endelig besøger Rebild Kommunes affaldsgruppe SuperBrugsen fredag den 11. marts. Gruppen sætter med en konkurrence fokus på private husholdningers sortering og genbrug af plastikemballage, slutter Jesper Buus Bové.

Ordet er dit
CAPTCHA
Vi har brug for din hjælp til at forhindre spam, det eneste du skal gøre er at sætte flueben ved "Jeg er ikke en robot"