Gennem Nøglehullet for et sundt liv

Tirsdag, 09/02/2010 23:38

Det nye forbrugervejledende miljømærke »Nøglehullet« markedsføres nu stærkt i den danske dagligvarebranche.
Vi kender alle budskaberne om, hvad der skal til for at få en sund livsstil. Men kan vi også finde de sunde varer på hylderne, når vi handler? 
En ny kampagne skal gøre det »nemt at vælge sundere«, når man står i supermarkedet.
Den igangværende kampagne er dels en oplysningskampagne i de danske supermarkeder og en konkurrence, man kan deltage i, hvis man på internettet skriver, hvorfor man mener netop et bestemt supermarked skal kåres til ét af de supermarkeder, som gør det nemt at være sundere.
– Hos Super Brugsen i Nibe har vi allieret os med dels Nibe Roklub og dels Nibe Motions Cykel Klub. På skift opstiller de to foreninger udstyr, og hvis man gennemfører enten 400 meter roning eller 1 kilometer cykling, får man mulighed for at vælge en nøgle til en »kampagnedør« i butikken. I starten af marts kan man så igen møde op for at se om ens nøgle passer. Gør den det, har man vundet, forklarer souschef i SuperBrugsen, Carina Pedersen.
DR-TV bragte sidste uge i magasinet »Penge« et fyldigt indslag om det nye forbrugervejledende »nøglehuls-logo«. Her besøgte man bl.a. Super Brugsen i Nibe, hvor uddeler Jesper Buus Bové fortalte om de tiltag, man fra netop hans butik gør for at blive valgt til Danmarks bedste supermarked til at få kunderne til at holde focus på at købe sundt.
Ca. 400 varer er nu godkendt til at bære det grønne nøglehul-mærke, som kort og godt fortæller, at denne vare indeholder mindre fedt, salt og sukker, flere fibre, osv.

Ordet er dit
CAPTCHA
Vi har brug for din hjælp til at forhindre spam, det eneste du skal gøre er at sætte flueben ved "Jeg er ikke en robot"