Aars er blevet hædret med titlen Danmarks bedst markedsførte by

Onsdag, 17/10/2018 08:59

AARS: Armene er helt i vejret blandt de handlende i Aars over titlen som Danmarks bedst markedsførte by i 2018, der er en af allerfornemmeste æresbevisninger, der findes i Danmark.
Formanden for Aars Handelsstandsforening er en meget glad mand, da Aars Avis får talt med ham. 
- Vi synes selv, det er imponerende, hvordan Aars har markeret sig i år. Det syntes andre heldigvis også, og der var flere i salen, som råbte "ja, selvfølgelig", da vi skulle op og modtage prisen, fortæller en forståeligt stolt Mogens Kristensen.
Danmarks bedste handelsby bliver kåret hvert andet år, og det skete i år ved stort arrangement i Odense. Ikke færre end 25 byer var i spil til titlen, og blandt disse var der en lang række større byer som Aalborg, Holstebro, Herning, Silkeborg og Vejle. 
På Danmarkskortet
I deltagerfeltet var imidlertid også Aars, der flere gange har gjort sig godt bemærket det seneste år. Første gang i forbindelse med ”Danmarks grimmeste juletræ”, og senere med nogle meget nyskabende og kontroversielle udmeldinger. 
Da man meldte ud, at 25 butikker fremadrettet prismatcher nettet, kom Aars for alvor på Danmarkskortet. Det blev fulgt op med, at man i forbindelse med udsalgsstart holdt åbent i 28 timer i træk, og det blev en stor succes for de handlende i byen.
Når man lægger levende musik om sommeren og Jutlander Bank Grand Prix oveni, ser man hvor aktiv og levende en handelsby Aars er. 
Det er ikke gået ubemærket hen i den øvrige del af Danmark, da Aars i forbindelse med arrangementet blev kåret som Danmarks bedst markedsførte handelsby. De øvrige nominerede i kategorien var Herning, Hillerød, Køge og Vejle, hvilket sætter udnævnelsen i relief.
Aars var også nomineret i kategorien Danmarks mest servicemindede handelsby, men her gik titlen til Køge. 
Vejle blev kåret som Danmarks bedste handelsby, mens Aalborg tog titlen som Danmarks mest innovative Handelsby.
En skidegod handelsby
Aars fik indirekte mere hæder ved arrangementet, da det i år var repræsentanterne fra Aars, Jesper Nielsen fra Expert, og Mogens Kristensen fra Skjold Burne, der var blevet bedt om at holde et indlæg om de nye tiltag, der har gjort Aars kendt som handelsby over hele Danmark.
- Vi var faktisk hovedindslaget, og vi fortalte især om prismatch. Det var Jespers idé. Han fortalte om, hvordan Expert blev presset, og hvor vigtigt det var, at vi udviklede os. Da han så foreslog prismatch, var vi mange, der rystede på hovedet, indtil vi havde fået sovet på det. Vi fortalte også om 28-timers åbent og gavlmaleriet, som allerede er blevet kendt i hele Danmark, fortæller Mogens Kristensen, der kunne fortælle om nye butikker i Aars i modsætning til så mange andre handelsbyer. I Odense, hvor prisoverrækkelsen altså fandt sted, er der lukket flere butikker det seneste år - den tendens har Aars formået at vende. Og forklaringen er ret enkel.
- Vi skal gøre tingene på vores egen måde i Aars og ikke efterligne andre. Vi er en skidegod handelsby, og vi skal turde sige det højt, siger Mogens Kristensen.
Han bliver bakket op af Jesper Nielsen, der også kom hjem fra Odense med en stor og god oplevelse.
- Det var fantastisk at få lov at fortælle, om det vi har gjort i Aars. Og, det var jo ikke småbyer, vi var oppe imod, så det var ret fedt at være nogle af de bedste i det selskab. Vores budskaber gik rent ind, og prismatch har de ikke prøvet i de andre byer. Vi er endda blevet bedt om at fortælle om det i Vejle, næste gang de har et arrangement for deres handelsstandsforening, siger Jesper Nielsen om dagen.
Ordet er dit
CAPTCHA
Vi har brug for din hjælp til at forhindre spam, det eneste du skal gøre er at sætte flueben ved "Jeg er ikke en robot"